NYHETSBREV | Maj 2021
Added 2021-05-05 15:53:14 +0000 UTC
Efter en lång torketid har vi till slut börjat få ut videor regelbundet igen på kanalen! Vår plan är att få ut en varje söndag (med så få undantag som möjligt), och vi jobbar just nu på flera olika videor som kommer ut nu i maj och juni. Vi jobbar också mycket med turnérecensionerna, även om det tyvärr börjar se mer och mer mörkt ut vad gäller turnén med tanke på corona (vad annars?) Risken är stor att vi kommer få skjuta fram turnén till nästa sommar, men om så blir fallet kommer vi informera om det ordentligt då!
SLÄPPSCHEMA?
Vi jobbar som sagt på en mängd videor samtidigt - recensioner, Första Intrycket, let's player och annat - men vi har bestämt oss för att hålla vårt exakta släppschema hemligt framöver. Anledningen är främst att vi ska ha lite mer flexibilitet i vad vi släpper när, vilket är viktigt då ingen av oss längre arbetar heltid med YouTube utan mer eller mindre halvtid. Det gör det enklare för oss att planera och arbeta med videorna, utan att vi för den sakens skull släpper färre videor totalt - det blir som sagt i snitt en video i veckan!
FELIX RECENSERAR
Förutom turnérecensionerna så arbetar vi på ett par nya recensioner som kommer ut betydligt mer i närtid. Felix arbetar med ett mastodontprojekt som vi hoppas kommer ut nu i maj, men det kan bli senare då vissa bitar av den är lite mer krävande än vanligt.
Dessutom har vi börjat på en ny Dingo Pictures-recension, denna gång av deras tolkning av Anastasia. Denna har inget släppdatum ännu, men skulle den bli klar innan Felix storprojekt kan det bli den vi släpper först!
LIVESTREAMS
Vi kör, precis som tidigare, en ny livestream varje torsdag kl 20.00! För tillfället har vi inget spikat streamschema, så tills vidare kör vi Q&A:s tills vi
ANNARS DÅ?
Nu i maj kommer vi jobba på med ca 10-12 videor som alla är olika långt gångna. Förutom de ovan nämnda har vi ett par Among Us-let's player som legat i dvala sedan i höstas som vi ska försöka få klart så snart som möjligt; vi har ett nytt Första Intrycket på gamla reklamfilmer som vi siktar på att släppa nästa söndag; och just idag ska vi spela in två nya, kortare Första Intrycket som vi också kommer börja klippa på snarast möjligt!
Mycket händer bakom kulisserna helt enkelt, men väldigt mycket är också redigeringsarbete - d.v.s. vi sitter vid varsin dator och klipper. Inget spektakulärt, och inte mycket att skriva om. Men mycket är på väg ut på kanalen i alla fall, och vår plan är att fortsätta i den här takten framöver!
Men det får nog vara allt för idag. Hoppas att ni fick ut något spännande av den här månadens nyhetsbrev! Vi hörs igen i början på juni!